Türkiye'nin kurtuluşu CHP'den geçer



Gençliğimde, Ecevit hayatta iken, oy verdiğim ilk ve tek seçimde, DSP Yeşiyurt'da sandık gözetmenliği yapmam dışında, yıllardır hiçbir partiyi direkt olarak desteklemedim.
O seçimde de, eskiler hatırlarlar, Livaneli İstanbul adayı idi ve solda birlik adına, genel seçimde DSP'ye, yerelde CHP'ye vermiş idim.
İlçeden arkadaşlardan bazıları CHP'ye oy vermeme kızmışlardı. Tartışmıştık.
O zamandan bu zamana oy sandığına küsüm.

Hayatım boyunca, partileri ya da kişileri çıkar için desteklemedim.
Körü körüne parti bağlılığım ya da ideolojik bağlılığım olmadı.
"Sokak siyaseti" olarak adlandırdığım günlük politikada, bu en büyük problemdir. İstenmeyen adam olursunuz!
Türkiye'de, sokak siyasetinden başkası bilinmediğinden dolayı da, siyasetten, bu anlamda hep uzak durdum.

Türkiye'nin halini gidişatını ve en önemlisi, gittikçe tehlikeli bir hal alan kutuplaşmaya çare olabilecek isimler aradım.

Muhsin Yazıcıoğlu'nu da, partisi hariç, kişi olarak sevdim. Önce uzaktan uzağa daha sonra, şahsen bir dostluğumuz vardı. Aramızdan erken ayrıldı.

Muhsin Yazıcıoğlu, benim tanıdığım zamanda, iyi bir insandı.
Fakat, sağı solu birleştirebilecek, uzlaştırabilecek bir insan değildi malesef.
Sağı tek çatı altında toplayabilirdi.

Bir kaç zamandır, aklımda, hem sağın, hem solun saygı duyduğu, kutuplaşmayı önleyebilecek bir isim var: Abdüllatif Şener.

Hem de, CHP'nin başına da geçebilecek, kabul ve saygı da görebilecek bir isim!

CHP konusunda, sadece "laik kesim" ya da "endişeli modernler" denilen kesime seslenmiyorum: Tam aksine, özellikle dindar kesme, hiçbir çıkarı olmadan AKP'yi destekleyen insanlara sesleniyorum: CHP'nin kötü durumda olması, komik duruma düşmesi, gerçek bir iktidar alternatifi olamaması, tüm ülkeye zarar verecektir. CHP'nin, Abdüllatif Akşener gibi bir ismin liderliğinde birleşmesi tüm ülkeyi normalleştirecektir. Eskiler gibi düşünmeyin. Örneğin, Mehmet Şevket Eygi Ağabey'i çok sever ve sayarım. O ve O'nun kuşağından pek çok aydını yüzyüze tanırım. Mehmet Ağabey ile de devamlı görüşürüm. Mehmet Ağabey de, diğerleri de, yazılarında, devamlı olarak, "bir müslüman hayatta CHP'ye oy vermez" der dururlar. Bunlar eski kuşaktır. Çok acılar çektiler. CHP'nin çok acımasız ve ideolojik kör zamanlarına denk geldiler. Onları da anlıyorum. Fakat, anlamam ve saygı duymam itiraz etmeyeceğim anlamına gelmiyor. CHP'nin bir daha ideolojik körlük yaşamaması, bu ülkeye de acılar çektirmemesi için, toplumun tüm kesimleri ile kucaklaşması şart! CHP'yi destekleyin! Türkiye'nin kurtuluşu yine CHP'den geçecektir!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Visual proofs of Hohha Dynamic XOR Encryption Algorithm

Ben utanaydım, ama, bunlar gerçekleşmeyeydi